Kärlek

Kärlek är nog det enda jag inte riktigt förstår mig på. Om man lever utan det saknar man det, men om man lever med det saknar man alltid den man älskar om den inte finns intill en hela tiden. Kärlek är ett stort steg till riktig lycka. Jag tror aldrig att man är riktigt lycklig utan kärlek.

Jag gillar att ha kontroll på saker och ting, därför skrämmer kärlek mig. Man kan inte kontrollera det, det sker av sig självt, man kan inte styra vem man blir kär i. Missförstå mig inte nu, det är en ganska skön känsla, att det bara sker, men också läskigt. Fast om jag fick välja, kunna kontroller min kärlek eller inte, så skulle jag välja inte. Jag åker dit ödet tar mig, kärleken.

Men lika mycket som man kan bli lycklig av kärlek kan man bli olycklig. Om man t.e.x skulle vara olycklig i ett förhållande och väljer att göra slut, så finns det alltid en fördel. Lärdom... man har lärt sig vad man söker, man har lärt sig hur man vill bli behandlad av sin partner och man har framförallt lärt sig att vara en stark människa. Man går ut som en starkare person och orkar stå på egna ben. 

Enligt mig är kärlek det mest underbara en person någonsin kan få. Alla kommer hitta riktig kärlek förr eller senare.

Puss och Kram
Milla

Kommentarer
Postat av: korvdalen.blogg.se

bra text!! besök våran blogg!!

2009-06-22 @ 12:55:37
URL: http://korvdalen.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tack så mycket :) Det ska jag göra ;)

2009-06-22 @ 21:57:43
URL: http://gustafssonsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0